21. 06. 2010.

jedinstvena gospođa V

Kad bi me priupitalo što bih voljela biti kada narastem,
spremno odgovaram: - Gospođa V.
Do nedavno sam samo slušala o njoj, a onda sam je imala čast i upoznati.
Izuzetna žena me očarala. Potpuno.
Gospođa V je 'fetiva', pri tome ne mislim samo na činjenicu odakle potječe, već i na sve one dobre karakteristike žena poniklih s Dioklecijanove ljetne grude;
šarmantna,
zgodna,
vesela,
praktična,
duhovita,
kuha bez treptaja, priredi banket bez da tome dodaje ikakvu dramatiku,
normalno komunicira s djecom, starcima, neobičnim osobama...svima i to na nekoliko jezika,
s puno ukusa, vrijednog istinskog divljenja, dokazujući da je rođeni esteta, besprijekorno je uredila svoja dva doma,
bila je divna supruga koja je neskriveno voljela i poštovala supruga...
ostalih se stvari trenutno vjerojatno ne mogu sjetiti, a ima ih još!
Gospođa V je udovica zadnjih pet godina. Njezin je suprug bio stranac, uvaženi profesor, znanstvenik, ugledna osoba, stariji od nje 21 godinu. Na spomen supruga, na trenutak su joj diskretno zasjajile oči i brzim treptajem je odagnala suzu.
Živi po svjetovima, predaje i radi na uvaženim adresama. Najdraži život joj je ipak bio na Manhattanu, obožava New York i pulsirajući život toga grada. Najviše joj odgovara.
Gospođa V ima respektabilnih 67 godina!!! Ona je, zasigurno žena koja može i mora glasno reći svoje godine i to iz nekoliko razloga...osim što izgleda fantastično, svježe, poletno i zgodno, još uvijek radi i to vrlo aktivno, aktivnije od većine koji su nekoliko deseteljeća mlađi od nje! Vrijedno divljenja.
Gospođa V diplomirala je fiziku, magistrirala teorijsku kemiju i doktorat stekla na kemijskom odsjeku jednog američkog univerziteta. Ugledna znanstvenica iz područja kvantne kemije, cijenjena i priznata u cijelome svijetu i profesorica 'Physical and Theoretical Chemistry'.
Danas, sa svojih 67 godina još uvijek čini čuda, radi na izuzetno važnim projektima u nekoliko zemalja, predaje na vrhunskom univerzitetu u jednoj europskoj prijestolnici gdje ima dom koji je do nedavno dijelila sa svojim suprugom, ali i u našoj zemlji, gdje također ima svoj dom, u Splitu.
Gospođa V vrlo je sitne građe, živih očiju, britkih, energičnih pokreta, širokog osmijeha, ženstveno i chic odjevena...nisam bila sigurna da li moj pogled privlači više nakit, tuš na kapcima ili visoke francuske potpetice u modro-bijeloj varijanti iz kojih je provirivao nježan gležanj u modrim mrežastim čarapama i završavao u nogavici izvrsno krojenih hlača, što sam primijetila dok je gipko ulazila u unutrašnjost sportskog Mercedesa, smijući se kako je nedavno morala ponovno u auto-školu, kad je zbog svoje prebrze vožnje dobila kažnjive 'točke'.
Nisam mogla odvojiti pogled od nje, iznenađena i oduševljena dinamitnom ženom koja gubi iz minute u minutu svoje godine, da bi uskoro pred vama bila mlada, vrlo šarmantna osoba koja je sposobna držati cijelo društvo koncentriranim i zabavljenim.
Slušala sam o njezinom splitskom domu, svijetlom, bijelom, ultra modernom 'penthouseu' koji kroz prozirnu ogradu velike terase ne remeti pogled na more i otoke.
U njezinom inozemnom domu bila sam ugošćena. Večere za svoje goste kuha sama i to vrlo dobro.
Tu je sve vrhunsko.
U njezin dom ulazi se kroz mirisno zelenilo iz bajke, tepisi koji vrijede više od stana razbacani su po prostranim površinama podova, slike, skulpture i čudnovate instalacije nadopunjuju se odlično s ljubičastom foteljom iz 60-tih i s vrtom koji plijeni svojim izgledom kroz ogromnu staklenu kliznu stjenku, kroz koju se lijepo vidio namješteni stol za večeru.
Okrznula sam pogledom divlje žutonarančaste ruže na sredini stola koje su bile u nijansama stolnjaka. Obuhvatila sam pogledom veliki travnjak obrubljen neobičnim zimzelenim gigantskim stablima i zaustavila se na procvjetalom rododendronu gdje su stajala još dva manja stola u fuksija nijansama na kojima su se nalazile elegantne čaše za pjenušac dobrodošlice i nikad viđeni orijentalni slani zalogajčići. Uz glasan pjev ptica, negdje pored jednog od nekoliko bokora bijelih, glavatih hortenzija, smjestila sam se i osupnuta i razdragana sudjelovala u čavrljanju uvaženog inozemnog društva. Večera je bila savršena, raspoloženje vrhunsko, zabavno, lako, drago.
Nakon jagoda i crème caramela i iznenađenja divnom lisicom s ogromnim kitnjastim repom koja je u dnu vrta brzo promaknula, a prije Grand Marniera i Calvadosa, laskali su mi komplimenti priznatog fizičara i promislila sam kako mi sve godi, štoviše sjeda na dušu kao melem...možda je ljekovito djelovanje komplimenata tog krupnog plavookog fizičara potencirano ipak Chopinovom Polonaise koju je maestralno izvodio Horowitz, a dopirala je do nas iz salona s CD-a snimljenog za njegovog legendarnog koncerta u toj prijestolnici...ali, nije ni važno. Pamtim tu večer.
Dok sam pudrala nos, vidjela sam moderne bijele kupaone, primijetila orhideje, skupocjene bočice parfema i savršenu kadu, ali i ljubaznošću gazdarice spustila se na donji kat koji se baš cijeli sastoji samo od radne sobe i garderobe.
Ne nalazim dovoljno rječit način za izražavanje svog divljenja...ponajprije nenadmašnoj, prekrasnoj gospođi V, a onda i njenom umijeću domaćice, životnom prostoru u koji nas je primila...
Te sam večeri dugo vrtjela film o gospođi V i slagala utiske, snebivajući se i diveći se, istovremeno. Neminovno sam uspoređivala njezine vršnjake i njihov način života, ne kategorizirajući ih po zanimanju, statusu, ičemu i to prvenstveno vukući paralele s njezinom visprenošću, energijom, voljom, željom...bilo je to besmisleno jer mi se činilo da uspoređujem različite vrste koje uopće nisu usporedive.
Gospođa V je moj idol.

Broj komentara: 6:

  1. Draga Rea, nemaš pojma koliko si me nadahnula svojom pričom o gospođi V. Baš ti hvala.Lijepo je imati priliku upoznati takve izuzetne osobe, to je pravo blago i nažalost prava rijetkost. Hvala i na tome i na radosti koje mi pruža tvoj blog svaki put kad ga otvorim!

    OdgovoriIzbriši
  2. moram da priznam da bi i meni bila idol takva zena. retke su takve osobe.dva puta sam morala da procitam clanak jer me naprosto obuzelo odusevljenje.zahvaljujem!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Da, da....duboki naklon! Divna!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Rea tek sad sam vidjela tekst koji me oduševio, upravo zato jer sam i ja imala čast upoznati G-đu Vlastu...o tome kad se sretnemo...

    OdgovoriIzbriši
  5. Nevjerojatno!!! Zapravo mi je drago da si je upoznala...zar nije fantastična!?! Znam da je...

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails