05. 01. 2011.

volver

Jedna od stvari koje mi silno nedostaju u zadnje vrijeme, svakako je čitanje. Već sam bila u tim stanjima kada bi me nizanje događaja odvraćalo od čitanja, što je skoro protuprirodno stanje za mene. 
Odjednom nestane koncentracija za ispisana slova. 
Shvatila sam da su to alarmantna stanja u mom slučaju. Danas sam doživjela jednu vrstu prosvijetljenja i obavila mali iskreni razgovor sa sobom. 
Samoobećanjem sam se odlučila na - povratak sebi. 
Znam da ću se sastajanjem sa sobom, bolje sabrati, raspršenost zamijeniti ukupnošću, a sve skupa dat će dobar osjećaj postojanja. 
Ne, nisam izgubila svoj unutarnji svijet...to nikada...samo sam se malo raspršila privatno. 
Opravdano. Nikako neracionalno. 
Čeka me hrpa nepročitanih knjiga.
Leže tako jedna na drugoj, pogledam ih svako treće jutro, kao dekoraciju koja mi privuče pažnju. 
Danas shvatim da se ne sjećam kad sam zadnji put otvorila knjigu i pomirisala je na nekoliko mjesta, moj fetiš br.3.
Iduća je misao bila užasnutost činjenicom da je prošlo nekoliko mjeseci otkako sam bila u knjižnici, niti u jednoj od tri omiljene u kojima posuđujem knjige i gdje onda doživim male razgovore sa simpatičnim likovima koji tamo rade. 
Potom shvatim da mogu izabrati između daljnjeg lebdenja ili ponovno vratiti tajnoviti dio mene koji se hrani knjigama i svijetom u koji me one odnose i inspiriraju za vlastito razmišljanje pomoću kojeg napredujem svojim desetljećima.
Na kraju se sjetih Deinih riječi, gotovo upozoravajućih "svratiti opet do same sebe" - punina!!" 
Prostruji mi toplina i shvatim da imam novi cilj. 
Obećavajuće savršenstvo, mili zadatak, odgađano dugovanje, prestanak bježanja od same sebe, prijeko potreban smiraj. 
Namjerno vas ovog puta neću pozvati u svoj grad na kavu, u svoju knjižnicu, ali ni u svoju omiljenu knjižaru!
Hajdemo zajedno negdje na treće mjesto, ni moje, ni vaše. Čini mi se zgodnom idejom...
Birajte želite li da vas vodim na doručak ili ručak, uz porciju savršeno opuštenog razgovora. 
Nakon toga zaronimo u knjige.
Budite mi društvo!
 
Coco Momo
     Daunt Bookshop

Broj komentara: 15:

  1. Narcisa de Kulis: hahaha....i ja imam dvije knjige podeblje na čekanju i jednu upavo čitam po tvojoj preporuci.Svaku večer pročitam 3- 5 stranica i zaspem,sutra dan ne znam što sam pročitala pa opet iz početka......katastrofa:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Svidja mi se i prica i nacin razmisljanja i vi vise od svega. Originalni ste!

    OdgovoriIzbriši
  3. ok, za ovo treba duboko udahniti. otprilike ovako je to bilo:

    omiljeni jutarnji ritual-kava, elektroničke novine, rein blog. krmeljava,ali s nestrpljenjem otvaram blog - kompenzira mi kariku u licnosti koja mi nakon odlaska iz zadra masu fali. podsjeti me "hej dea pa nekad si se vrsno sluzila metaforom i sarkazmom". u strasnom sam deficitu sa racionaliziranjem duha i poniranjem u sebe. ne pretjerujem kad kazem da je Salon u zadnje vrijeme jedino sto me koliko toliko tjera na to. a znanstveno neobjasnjivo jedinstvo toka misli godpode autorice i mene razlog je tome.
    dakle, citam maloprije blog i u panici samo zatvorim laptop! jos uvijek me valjda sokira to jedinstvo misli!! prije nekoliko dana sam otuzno shvatila da 5 mjeseci ne da nisam procitala, nisam pogledala knjigu.za slova znam jedino u pixelima. pa sam si montirala dvije pored kreveta ne bi li se mozda usudila provirit kakvo se to cudoviste na papiru krije unutra....
    evo poticaja: izaberimo si knjigu pa cemo ih na nekom druzenju prepricati! kvazi knjizevne veceri. fali mi kulture!

    ima li nas jos?

    i da, pratim te u stopu u tvom unutarnjem svijetu!

    OdgovoriIzbriši
  4. Danijela D:Da, to ti svakako nesto govori...nemogucnost koncentracije...razlog znas ti sama:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Dea!
    Ja se više ne čudim. Isprva sam padala u nesvijest na podudarnosti, a sada sam se naviknula i normalnije prihvaćam to.
    Najprije, hvala ti...
    A, onda - mislim da ne želim s tobom u Alter Ega,
    mislim da moraš doći u svoj Salon uživo! Očekujem te u Salonu (adresu i detalje u inbox) gdje štošta možemo kulturno pretresti /na licu mjesta/,slažeš se!?!
    Petak popodne, odgovara ti?
    Ako je oko 5h, znači li to da očekuješ čaj i slane zalogajčiće
    ili
    bez obzira na sat, očekuješ cappuccino/caffè macchiato /tursku kahvu i kolačiće
    ili
    kad bilo da bilo, cijenit ćeš neki aperitiv, cocktail i slično (nemam tvoje omiljeno piće, jedino)?
    Očekujem da mi potvrdiš dan, kažeš sat i iskažeš želju od gore navedenih,
    muziku biram ja;)))))))))))
    Dakle, veselim ti se!

    OdgovoriIzbriši
  6. aaaaaa divna li si, strašno :)))) oduševljena sam....HVALA TI!
    iz izloga broj 3 biram "aperitiv, cocktail ili nešto slično" (po tvom izboru, bas me zanima :))

    no, molim te reci da može subota ili neki drugi dan, sutra radim :(

    S NESTRPLJENJEM...

    OdgovoriIzbriši
  7. woooow "kretenski osmijeh od uva do uva", bajkovito druženje :)

    OdgovoriIzbriši
  8. kao sto je Dea rekla - fali mi kulture!!!! sjecam se kad sam u svojim djevojackim danima do ranih jutarnjih sati citala nesto sto me toga mjeseca, tjedna il dana zaokupilo...danas...aha, sjecam se da sam na godisnjem procitala zadnju knjigu...a prije nje, nemam pojma ni koju sam, ni kad sam. dopremila sam si u novu drzavu, novi zivot, novu obitelj gotovo cijelu kucnu biblioteku. eto ih tamo glume gljive hrpe neprocitanih knjiga na domacem jeziku. kao da sam izgubila neki cip u glavi koji je radio prije izgubljenog vremena. pozivam te u jednu posebnu knjizaru - ni u mom gradu - ni u tvom. nisam nikad bila, dobro mi mi doslo drustvo.
    http://www.youtube.com/watch?v=pL5-1hveEz0

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga Lusitania,

    dakle...oduševila si me svojim pozivom u tu posebnu knjižaru, koja kao da je izmišljena, kao da je iz knjige "Trinaesta priča" ako joj pridodam malo egzotičnijeg 'toucha'...SAVRŠENO!!!!
    Hvala ti na pozivu, imaš mene, imaš moje društvo:)))
    Vrati se čitanju, vratimo se knjigama, papiru, lutanju nekim drugim svjetovima i unutarnjoj punini....jer - treba nam to!
    Nisi izgubila ništa, sve je i dalje u tvojoj glavi...nijedan dio sebe nisi pogubila u stranoj zemlji, samo si upravo i sama došla do toga da nedostaješ sama sebi...ja te molim da to vratiš, jer onda ćeš biti sretna i kompletnija!!! Vjeruj mi! Imaš moj poticaj na tu radnju:)))))
    Najtoplije te pozdravljam iz Splita!

    OdgovoriIzbriši
  10. pada kisa...ne brojim vise koji dan po redu..provela sam jutro citajuci durionicu unazad, uz dorucak, kavu br.1, kavu br.2...sad mislim da bi mi bilo vrijeme da se mrdnem od kompa...puno ti hvala :-), vjerojatno znas na cemu, jer si mi dosla ko spremacica koja nista ne pita, a sve primjecuje.

    OdgovoriIzbriši
  11. Micem se i ja. Imam danas mlado drustvo po kuci, od rucka na dalje. I to je OK,s obzirom da je pred kisu i otuzno vrijeme. Doma se napravi atmosfera koja nema previse veze s crnjakom vani.
    Jasno da mi je sve jasno, Lusitania...jer,ja sam spremacica kojoj ne trebaju skice, ni suvisna objasnjenja,ali to vec znas:)
    Zgodno si smjestena u kojem dijelu svijeta..!?! Ako nije neprimjereno zadiranje...
    Pretvori konstantnu kisu u nesto sasvim drugo,poticajno i za dusu... znam da umijes. Napravi subotu subotom,svojom i odlicnom, duri se samo u nasem salonu, na ostalim lokacijama prkosi smjeskom,najprije namjernim, a onda ces se uhvatiti da postaje cak i pravi:)))))
    Idem skuhati bajan rucak, idem po dobro vino, nove svijece, kolace (koje nisam sama stigla napraviti), jer ovo mora biti i moja savrseno ugodna, lezerma subota!
    Saljem ti poljubac, ma koliko morao putovati do tvojih koordinata!!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. P.S.Znam zemlju u kojoj dises...u redu je:))))

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails