05. 03. 2012.

Nova uloga




Selexyz Bookstore in Maastricht, Holland
Provesti dokono jutro
u knjižnici,
a niti ste student,
niti učenik,
očaravajuće je.
I više od toga.
Nedavne oblačne jutarnje sate
usredtjednovskog dana,
provela sam u knjižnici.
Neplanirano.
Odjednom sam se zaputila onamo,
nakon što sam poobavljala nužno.
Mjesto kamo ulazim stalno,
još od doba dječjeg odjela.
Toga dana bilo je
nečeg posebnog u tome...
Nisam trebala knjige,
na mom damskom noćnom ormariću,
stoji nekoliko obećavajućih,
jedna u upotrebi.
Ušetala sam u jednu od manjih biblioteka,
(daleko od ovih sa fotografija najboljih),
no s jednakim
mirisom knjiga,
istom tišinom.
Tamo su koraci prigušeni,
ušutkava ih crveni tapison.
Nepomična, smirena knjižničarka
strpljivo sjedi
kao da pozira nevidljivom slikaru,
tiha,
ljubazna,
nenametljiva,
kratke kose,
s krupnim naočalama,
uvijek s malim, ali dragim osmijehom,
kakvim barataju časne sestre.
Ništa nije tražila,
ništa me nije pitala,
upravo sam to trebala.
Dvoje ljudi boravilo je
u prostoru, 
neovisno.
Žena i muškarac.
Brzinski pogled obuhvatio je 
vremešnu domaćicu
u ručno pletenom đemeperu,
s trajnom na glavi
i ljuljuškajućim naušnicama, 
koja je prebirala po kompjuteru,
prizor koji me zadivio.
Muškarac koji je čitao novine,
s nogom preko noge,
na onaj muški način,
široki,
koji otkriva čarape,
također penzionerske dobi,
izgledao je na pauzi snimanja
gangsterskog filma,
zbog besprijekornog sivog odijela
i crvenog rupčića koji je kicoški izvirivao
iz lijevog džepića
dobro krojenog sakoa.
Bešumno sam prehodala prizor
i nastavila do polica s knjigama,
raskopčavajući se zbog dobre,
nezagušljive topline koja je
sitno zujajući dopirala odnekuda.
Prebirala sam po naslovima,
debljinama hrbata knjiga,
izvlačeći zanimljive,
prisjećala se pročitanih,
birala buduće.
Obuzela me smirenost samostana,
osjećaj koji mi ponekad
padne na pamet,
kao svakoj ženi
s preturbulentnim životom
iza sebe.
Nestale su dvojbe o tome 
 trebam li se nakon turbulencija
predati misionarskom radu u Africi,
ili možda odbaciti svjetovni život,
pa postati jedna od redovnica,
koju će odrasla djeca posjećivati
u hladovini debelih zidova
koji jamče apsolutni spokoj.
... što je dobar znak
novonarasle, obnovljene volje
za daljnjim uzbuđenjima
koje mi život
neštedimice servira.
Maksimalni mir
mogu pronaći
već i među knjigama,
za šetnji šibana vjetrom,
uz nevjerojatno kuhanje
ili ribajući
poput brojnih spremačica
koje sam nekoć imala 
u kućama u kojima je obitavala
 obitelj koju sam stvorila.
Godi mi što sam napustila
dekadentni način života.
Jako mi godi.
Nisam više buržujka.
Sada sam spašena mlada žena,
naglasak na 'mlada',
koja je tren skinula 
rukavice od najfinije kože
i primila uzde u svoje ruke,
čvrsto.
Osjećam se nakon
dugo vremena - živa!
I zdrava.
Kao prava gazdarica svog života,
mogla sam sebi dopustiti
i to dokono jutro
među knjigama,
jedne srijede,
bez nervoze,
bez grižnje savijesti,
samo s blagim smješkom,
primjerenijim Mona Lisi,
no redovnici.
Dok sam koračala prema izlazu,
odmjerio me
ostarjeli gangster na pauzi,
od glave do pete,
očito primjećujući
lakoću u koraku.
S užitkom sam, nakon toga
kuhala sebi fini ručak
uz jazz,
meko svjetlo koje dopire
ispod raznolikih abažura,
i čašu vina,
a nakon što sam skinula
mirisne plahte sa sušila
pred pljusak
i znalački ih složila
u pletenu kofu,
znajući da neće predugo čekati
peglanje.

Another view of the bookstore El Ateneo in Buenos Aires
El Ateneo Bookstore, Buenos Aires
Shakespeare & Co. Antiquarian Books, Paris
A view from inside the bookstore Shakespeare & Co in Paris
A very cramped bookstore in Calcutta, India
The Academic Bookstore (Akateeminen Kirjakauppa) in the center of Helsinki
Borders Bookstore in the Time Warner Center, New York City
This is the entrance of the bookstore Le Bal des Ardents in Lyon
The bookstore El Ateneo in Buenos Aires
Bristol Central Library
Library Parabola is the reading room of the British Library
City Library of Stockholm
Library of the Durch Parliament, The Hague
New York Public Library
Peckham Library, London
State Library of Victoria, Melbourne
The Astronomy Library of the University of Utrecht
The stairs inside the bookstore Lello in Porto
The bookstore Lello in Porto
The Lello bookstore in Porto, Portugal
The Central Public Library in Vancouver
The Stockholm Public Library
The Royal library Black Diamond at the waterfront of Copenhagen
The reading room of the Suzzallo library of the University of Washington in Seattle
The Library of the University of Delft



Broj komentara: 7:

  1. Hoćemo preokret tvoje prve knjige,bilo bi zanimljivo! Što kažeš na tu ideju? Rea?

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako su dobre ove knjizare i knjizniceeee!
    A i Vas tekst!
    Hvala i pozz iz Zadra:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Tvoja sposobnost da u svemu nadjes inspiraciju i uzitak zivljenja, inspiracija je i meni kao citatelju tvoga stiva. Divan ritam, predivan tekst!

    OdgovoriIzbriši
  4. Daniela Figlia: Uvek.

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga Sanda, ma, hvala ti!
    Rekla bih 'umijeće življenja' umjesto 'užitak', mislim, bilo bi točnije.
    Ja volim živjeti i kad je 'vako i kad je 'nako,
    jedino od svega uvijek nastojim napraviti - nešto, u zadanim okolnostima:) Možda mi je to izazov, možda potreba koju ne mogu preskočiti i rezultat je da se čini da puno intenzivnije doživim svaku scenu! vt

    OdgovoriIzbriši
  6. Njusim tvoju novu knjigu, Rea! Zelim ti to.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails