07. 03. 2012.

datiram iz pretprošlog stoljeća


Kad nemate baš nešto posebno u planu,
poput cirkuliranja zatvorenim shopping centrom,
ne biste li pokušali razvlačiti
gipke, rastezljive, glatke, sjajne jufke za pitu..?
Ne mora biti posred livade,
ni u dvorište ne morate sići,
ostanite u svojoj kuhinji,
pazite da nije propuh
i usvojite ovu vještinu,
na zadovoljstvo svih oko vas!
Dvorište...
spomenula sam riječ
koju davno
nisam spomenula.
Tko još koristi dvorište pred kućom?
To je ono mjesto gdje brzo prođemo,
gdje parkiramo kola,
gdje nevoljko sretnemo susjeda.
Klofa li još neko tepih na očigled
ljudi s iste adrese,
koji, također imajući vremena,
dokono promatraju svijet,
naslonjeni na svoj prozor?
Živi li itko na zraku,
igraju li se djeca pod nebom 
gdje nema wirelessa,
čita li tko knjigu na klupici,
primjećuje li netko proljeće izbliza!?!
Nekad sam živjela
u velikoj kući
s ograđenim vrtom,
djecu sam odgojila na taj način.
Nadisala sam se za idućih nekoliko desetljeća.
Sada bih opet malo nadoknadila kisik.
Garaža.
Postoje li još ljudi
koji aktivno rabe
svoju garažu,
a nisu penzioneri?
Oni koji u specijalnim prikladnim odorama
najmaštovitije sklepanim,
peru i glancaju svoje limene ljubimce
ili rade neki koristan posao,
bave se hobijem na spori način,
cjelodnevno,
vikendom...
Drvarnica.
Sa svojim mirisom.
Tamno mjesto koje se osvijetli
pritiskom na izbočeni prekidač
starinskog tipa,
a gdje se čuje meškoljenje nekoga
tko svako jutro siđe
tamo ispod zemlje
kako bi izrađivao makete brodova,
gradio Eiffelov toranj od šibica,
popravljao tranzistor
ili ženinu cipelu.
Kao da datiram iz pretprošlog stoljeća...nevjerojatno.
Iván Slavinsky

Broj komentara: 9:

  1. U dvoristu moje mame, pred kucom mog djetinjstva i moje mladosti, rastu hortenzije i djirani, staro stablo barakokule i nespule. Susjedi, prijatelji i poznanici rado svrate, najavljeni , nenajavljeni, onako u prolazu, na kavu, cedevitu, terinu grozdja ili smokava koju ona ( moja mama) donosi na gvantijeri. Tu se ujutro lista "Slobodna" i marendaju se krafeni, poslije rucka srce se turska kava, predvecer se cita knjiga. Dica, pasi, macke, svi se vole tu poigrat, zaklonjeni gustom lisnatom ogradom od prometnih frekvencija. Roba se burom razapeta susi na susilu, od kise se prostire ispod strehe. Petkom se tresu tapeti, subotom se pere vozni park, nedjeljom se gradelaje.
    ...Jedino iz kamarina (drvarnice) nitko vise ne suska, otkako je pape isa na vjecna lovista.

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobra priča, podsjetnik na izgubljeno pred manje dobrim. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Sandra,
    uživam čitajući tvoje priče, jer to su isječci iz života, dobro mi znani, time mili i bliski srcu...i više no što možeš zamisliti.
    Hvala ti.
    S tobom sam sada u mislima!

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala anonimno na pohvali:)

    OdgovoriIzbriši
  5. krasne su mi ove dvije slike...supu, drvarnicu i garazu nemam, a bogami vec stoljece nisam vidjela da netko nesto klofa....

    OdgovoriIzbriši
  6. Hej,L:))))))
    I meni su slike nekako bajkovite, kao iz neke slikovnice, kao san ili neki od usavršenih filmova današnjice a la H.Potter i slični, odjednom mi godi tako nešto!
    Kuham 'bob i manistru', sjedim u pregači za kompom, na tren, s pola stražnjice (kao sluškinja sjediš, rekla bi moja majka)...
    A, bilo bi dobro vidjeti da netko nešto klofa! Ha-ha-ha!
    Poljubac!

    OdgovoriIzbriši
  7. Marijana Vuković Košta: čitajući blog, bila s tobom na svim mjestima...u dvoru, na prozoru, u drvarnici... osjetila miris.. vidjela boje..čula zvukove,,,svjesna stvari o kojima pišeš želeći na minutu osjetiti ljepotu tog spokoja...dok ti pišem ovo sve polako jenjava, tišinu prekida samo jednoličan zvuk kuckanja po tastaturi...ježim se!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga moja, nema mi većeg užitka nego kad podijelimo iste osjećaje! To je diiiivno!!! Hvala ti.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails