06. 07. 2010.

jedna savršena knjiga


ukratko sadržaj:

Amélie i Rinri su Belgijanka i Japanac koji se ne zaljubljuju u Rajskom vrtu, nego u Zemlji Izlazećeg Sunca. Na svojim nas lutanjima vode od tokijske vreve do snježnih vrhunaca Fudžija, od švicarskog fonduea do japanskih poslastica, od Yukija Mishime do Marguerite Duras. Amélie prema Rinriju osjeća japanski koi – ljubavničku naklonost bez romantičnog ushita, dok Rinri prema njoj gaji “tipično francusku” ljubav.
Kroz romantičnu vezu s Rinrijem Amélie nam otkriva i vezu Istoka i Zapada te na duhovit i dirljiv način, bez zapadanja u stereotipe, opisuje Japan viđen europskim očima.


Ova je autobiografska priča o mladenačkoj ljubavi istodobno vrlo obična i vrlo neobična, vrlo stara i vrlo suvremena. Ni Evina ni Adamova, nego Améliena i Rinrijeva. Dobitnik nagrade Prix de Flore, novi je roman Amélie Nothomb osvojio kritičare i ušao u uži izbor za najveću francusku književnu nagradu Goncourt.


“Kao uvijek, pohrlit ćete po najnoviju knjigu Amélie Nothomb. I nećete požaliti.”
Le Journal du Dimanche

“Roman Ni Evina ni Adamova opet krasi ljupkost autoričinih prvijenaca. Vjerojatno najintimnije djelo ove samosvojne književnice.”
Le Monde


"U glavi sam usporedila bogatstvo Japana s bogatstvom Belgije i zaključila da je ova transakcija kap vode u oceanu tolikog nerazmjera. U supermarketu sam za šest tisuća jena mogla kupiti šest rajskih jabuka. Adam je Evi itekako dugovao toliko. Umirene savjesti, krenula sam u šetnju Omotesandom."
Amélie Nothomb, Ni Evina ni Adamova

***

Knjiga (originalnog naslova: Ni d'Ève, ni d'Adam) me opčinila. Pomalo ima tu i osvježavanja određenih vlastitih emocija rođenih za posjete Tokyu, nevjerojatnih i nikad zaboravljenih...
Otkrila sam Amélie Nothomb!!! Otkrivat ću je i dalje.

***

Tko je Amélie Nothomb?

Dakle, rođena je 13. kolovoza 1967. u Kobeu, Japan. Prvu je knjigu, roman 'Higijena ubojice' objavila 1992. Za 'Strah i trepet'  dobila je Veliku nagradu za roman Francuske akademije, a hvaljeni roman 'Ni Evina ni Adamova' osvojio je nagradu Flore 2007. Djela su joj prevedena na više od 30 jezika.

Čitam da je njezin tata bio veleposlanik pa je živjela u Kini, Japanu, Bangladešu, Laosu, SAD – u i Belgiji, svojoj zemlji podrijetla. Da...ljudi s tom vrstom odrastanja, ukoliko imaju iole razvijenu senzibilnost, pronose cijeli svoj život egzotične i neegzotične, ali vrlo posebne nataložene običaje kojima su pohodili, uz koje su razvili vrlo specifičnu polivalentnost i rekla bih...posebnu vrstu tankoćutnosti. Ukoliko nisu samo razmažena derišta s lagodnim životarenjem, u pravilu su senzacionalni ljudi, filovani bogatstvom doživljenoga u osjetljivoj dobi. Poznam vrlo dragu i meni posebnu osobu koja to dokazuje. 

***

Fascinirao me izgled spisateljice, također. Ovo je Amélie, modernog vještičjeg izgleda, ali ne i šašavog. Ona je zaigrana, otkačena, britka intelektualka, koja živi život punim plućima i to je fantastično.

photo by marianne rosenstiehl
***
Zanima vas barem jedno poglavlje pročitati. Izvolite!

Broj komentara: 11:

  1. imam onu "robert je njezino ime", si čitala?
    seni e.

    OdgovoriIzbriši
  2. Bas joj je lud ovaj sesiric!

    Nakon sto sam procitala ovaj post na tvom blogu narucila sam knjigu (Ni Evina ni Adamova) preko mog kluba knjiga, i sad cekam da stigne postom. BY the way, narucila sam ih jos nekoliko, s tvoje liste omiljenih knjiga. Bas sam znatizeljna!

    OdgovoriIzbriši
  3. Sesir mi je fenomenalan! Slican, ali samo slican sam imala. U stvari, imam ga jos spremljenog u kutiji. Mozda bi ga mogla reaktivirati ovu jesen.
    Jako mi je drago da ti stize knjiga i nadam se da ces uzivati. Maestralno je napisala i predoceno je sve sto treba biti predoceno, odlicno, iskreno, bas i samo tako.
    Strpljivo cu cekati tvoj komentar.
    Uh, kako bi volila da si za ljeto narucila Prva damska detektivska agencija i Zirafine suze - jako drazesno, lijepo stivo.
    Ili Sunce obitelji Scorta...
    Seksualni zivot moje ujne....
    Ajme, sve bi da si narucila!!!! Hahahaha

    OdgovoriIzbriši
  4. Ha, ha, ha. I ja ! Polako, we'll get there!
    Neces vjerovat, ali 'Prvu damsku detektivsku agenciju' sam nasla prije par dana na ulici, kad sam se vracala iz spize. Skupa sa jos nekoliko novelica i par antologija americke literature. Neki ljubitelj knjige (ocigledno ne i kolekcionar) ih je ostavio citatelju-putniku namirniku isprid vrata od dvorista. Sva sreca da mi je borsa od spize bila velika, i ne prepuna, pa sam to sretno doteglila doma.
    Znala sam ja naci knjige i po 'skovacama', odnosno pored kontejnera, Ameri ostave svoje 'smece' da nekom drugom bude 'blago'. Jednom sam usred noci dovukla doma pet kutija historijsko/politickih knjizurina za Sama. Najinteresantnije je ostavio sebi, ostale smo donirali u gradsku knjiznicu.
    Insoma, nisam jos procitala "Agenciju' jer imam listu prije nje, ali uskoro cu.
    Od tvojih 'favorites' jos sam narucila 'Kolibu" W.P. Young, a onda potom, uglavnom birala autore, jer moj klub nije imao sve naslove, pa npr. od Elizabeth Berg narucila sam 'The last time I saw you'; Nicholas Sparks 'Dear John', koju sam vec dobila i procitala.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno mi je to kada netko svoje odbaceno ostavi na nacin da nekome uljepsa ili olaksa ili zacini dan...kod nas se jos uvijek ostavlja stari kruh u kesi kraj kontejnera da ga nose na selo kao hranu stoci...sada i plasticne boce, koje ljudi manijakalno skupljaju, cak i autom poluorganizirano po noci...strasno je to. Mislim, ne sto s eplastika sakuplja, nego sto tako ljudi kupuju kruh. Uzas.
    OK, Damska detektivska agencija i nastavak Zirafine suze su tako slatke, a ti sto volis Afriku, kao i ja....bi ce ti drago!
    Od E.Berg sam samo citala Kucu otvorenih vrata i to u periodu kad sam nesto gubila nadu u bolje sutra, pa je puno lipo djelovala na me.
    Nego, dosta me zanima ili najvise me zanima hoces li i kako prokomentirati Kolibu!!!
    Uh, sto si aktivna, sve prsti!!!!!!!!!!!!!!! A, to je jaaako, jako dobro!
    POpodne sam gledala reklamiran film Pisma Juliji, ali...osim lijepih slika TOscane, nista nema u njemu, cak i mojaomiljena Vanessa Redgrave jadnica...nekako....ono......
    A, Agencija te trazila - kad si je pronasla tako na ulici:))))

    OdgovoriIzbriši
  6. dREAmy REAlity, REA!
    Rijetko se tako, mentalno, s nekim spojim, kao otkako smo pocele ove nase online razgovore, s tobom.
    Danas si gledala 'Pisma Juliet', a meni je u paketu s "Dear John", upravo ta knjizica stigla, narucena nakon setanja po tvojoj listi citanja.
    Ha ha ha! Vise se uopce ne iznenadjujem, nego jednostavno, akceptiram.
    S istim sam je motivom kupila, vidjevsi trailer filma, Vanessa Redgrave u glavnoj ulozi, ne moze nego biti dobro, pa jos k tome magicna Verona, grad didinog porijekla, grad Julie i Romea, snaga ljubavi.
    Ne znam ni sama sto sam ocekivala, ali sam se svakako iznenadila kad sam je pocela 'cesljati'. (Ni V od Vanessa Redgrave karaktera iz filma.)
    Puna povijesti, starih fotografija Verone, Romeove ulice, Julietinog balkona, njene sobe, rukom napisanih pisama, adresiranih 'Juliet, Verona', pristiglih iz cijeloga svijeta, napisana na svakom mogucem jeziku.
    U ovom brzom zivljenju, pomalo smo zaboravili na umijece (ili umjetnost) pisanja pisama u korist instantne elektronske poste, pa ova pisma Juliji, od barokne proze do intimne ispovijedi, od brbljive adolescentske muke prve ljubavi do emotivnog hrvanja, krasopisom napisana na finom papiru ili na iskidanom listu iz teke nuznoscu i potrebom naskrabana, u tonu gubitka, patnje, konfrontacije s religijom, politikom, rasom...ali svako slavi ljubav.

    OdgovoriIzbriši
  7. Agencija me nasla, hahaha, u pravu si.

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga S, takodjer - ne znam kad sam se tako 'nasla' s nekim, kao s tobom! Nevjerojatno u koliko se stvari podudaramo i kako ih po identicnom principu dozivljavamo, analiziramo, probavljamo ili se njima 'hranimo'... nevjerojatno. Drago mi je radi toga:)
    Hm, da, izgleda da sam trebala procitati knjigu, a ne gledati slikovnicu s V. Redgrave...da. AKo ti dodje film 'pod ruku', znat ces o cemo govorim. Trailer jos nekako 'pari', jer doista ima sve elemente koje volim(o), a koje si ti nabrojala, samo nije uspjelo skladno i dojmljivo spajanje i predocavanje tih divnih elemenata kroz taj film.
    I ja slavim i cijenim ljubav. I ja obozavam i valjda jedina ovdje pisem pisma, rukom naravno. Problem mi je uvijek kada trazim pisma za kupiti, onda me svi gledaju kao da sam luda. Od lani, ne mozes naci vise ni djecja pisma na Snoopyje. Totalan krah. Ugasli nacin komuniciranja. A, jedina i saljem kartoline s putovanja. Ljudi mi to kazu... A, meni je sve to steta. Samo mislim da ce, nakon nekog vremena, pomalo se vratiti u modu i to! Kao kuhanje.........a, jadni li smo u nastojanju da budemo sto brzi, kraci, jezgrovitiji....zato se i ljubav OBAVI, prakticno se uvjezbavaju vjencanja da budu savrsena predstava, potpisu se predbracni ugovori, itd, itd........
    Ipak, postoji nas sacica, kako vidim. I to me cini sretnom, S!

    OdgovoriIzbriši
  9. Nedjelja je jutros pocela u 6. Tiha od jos upavanog grada, svjeza od sinocnje kise, pozvala me na teracu, zamotanu u kimono, sa salicom mirisne kave. I 'Kolibom'.
    Podne je. Ociju opranih potocima suza, pisem ti, ne znam sto ti pisem. Hvala ti. Ista sam, druga sam, stara sam, nova sam. Sve sam.

    OdgovoriIzbriši
  10. Znam.
    Sve znam...
    Grlim te.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails