07. 05. 2013.

Prokleto moderni

(la casa si a e r)
Jutros je primijećeno u mom domu,
kako prvi puta imamo 
proljeće.
Godišnje doba za koje smo 
ovdje 
zakinuti, 
jer iz kaputa uskačemo 
u kupaće kostime.
Pri tome se žalimo na nagli prelaz
iz doba u doba
i uvijek nam je nužan 
nešto dulji tranzicijski period,
dok se organizam navikne.
I nije da ne poznamo blagodati proljeća.
Pamtimo ga iz djetinjstva, 
dok su klimatski uvjeti bili 
normalniji.
Doba kad se nakon hulahupki,
obuku dokoljenke.
Danas se i zimi ide njujorški 
bez hulahupki,
jerbo nas je podučio 
'Sex and the City'.
Štošta je drugačije, 
ne samo godišnja doba.
I fino se prilagođavamo,
sve smo 'stranskiji',
napredniji.
Ni ne jedemo više kao prije.
Otkako je kreativno kuhanje 
uzelo maha,
nema, brate, šanse da
 u restoranu 
ne uzimamo 
sve kompliciranije 
instalacije hrane 
u 'sushi količinama' 
i s najčudnijim kombiniranjem 
kojemu se čudimo.
Ali, nikako glasno.
Jerbo smo napredni.
To nam je normalno.
Tako mi oduvijek.
Zabavlja me gledati to slavljenje 
novog načina hranjenja, 
pogotovo od ljudi 
za koje pouzdano znam da se inače,
ono za svaki dan,
hrane fast foodom,
da od kulture postavljanja stola,
jedva da imaju i stol
i da ne daju ni pet para 
na kulturu uživanja u hrani.
E baš oni se najviše ističu 
javnim objavljivanjem fotografija
 s restoranskog novovalnog hranjenja.
I čudom se čude kako netko 
uopće više 
može jesti - običnu hranu!?!
A ja čekam da vidim koji je 
slijedeći trend.
Prvo su se pomalo svi vratili kuhanju.
Onda su opsjeli kreativne restorane.
I oni koji imaju i oni koji nemaju love.
Pa su gotovo svi restorani 
'koji išta znače'
prezreli normalan način 
pripremanja i serviranja hrane,
To je bilo za očekivati.
Kod nas važi ona 
'ili jesi ili nisi'.
Kad je nešto trend 
i žaba podiže nogu da je potkuju.
A, meni je to tako zabavno.
Jer ja sam Promatrač.
To mi je hobi.
I mene silno zabavlja kako mi 
zdušno postajemo
 svjetski.
Nema majci - mora se!
A što se mora - nije teško!
I tko uopće više pozna miris 
povrtne proljetne juhice
s okruglicama, jel'!?!
Kako demode...
Ili janjetinu s graškom.
Ili slično,
Možda bi se 
barem moglo 
servirati 
na tanjuru veličine lavora, 
recimo jedno rebro janjeće
s dva graška,
pola mladog krumpirića,
bez umaka,
samo poprskano acetom 
s dva traka vlasca
na kojemu se ljuljuška 
hm, četvrtina marelice..!?!
I tako pljušti i pljušti, pljušti kiša danas.
Žešća od sitnog proljetnog pljuska.
Iako smo tempriani na proljeće,
poneki već i na ljeto.
U meni je proljeće.
Starinsko.
Toplo, ne pretoplo.
Mirisno, ne alergično.
S procvjetlošću.
U treperavoj sam sjeni razlistalih stabala,
Čujem pokoje zujanje pečlice.
Sjetih se starinskih razglednica proljeća
s kojih smo vodenim bojama
pokušavali ubavi prizor 
prenijeti na papir 
iz mape za likovni odgoj.
To se radilo doma,
jer smo bili zakinuti, jadni
bez elektronskih igrica.
Kad smo bili mali...
Nema nostalgije, ni žala.
Samo evocirana emocija 
spokoja 
iz tih dana.
Čisto kao umijeće balansiranja u nutrini.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails