14. 05. 2013.

iznijansirano


Frida Kahlo asus 18 años
Frida Kahlo a sus 18 años
via hazukperez.com
Kad se ukazao 
Coelho s 'Alkemičarem'  
na ovim područjima, 
postao je - ludi trend.
Nije bilo osobe koja ga, čak i u običnom
 malom razgovoru 
nije spomenula
i naglasila kako čita dotičnu knjigu.
Bilo je to gotovo pitanje pristojnosti :)
Nisi mogao proći 
nedotaknut Coelhom,
gdje god da si se djenuo.
Radovala sam se koliko se ljudi 
počelo interesirati za čitanje,
ne znajući da je u pitanju - prolazni trend.
I na blagajni u 'velikog Keruma'
 dok sam čekala, 
slušala sam kasirke, 
koje uvježbane, 
mogu više radnji obavljati:
"-  Suze, jesi mi donila?
-  Šta jesan ti donila?
- Kako šta? "Alkemičara", bogati!
- Nisam te zaboravila, nego mi je Kike još nije vratila,
da je imala krizmu ovi vikend, pa nije uspila dovrišit.
Rekla je u petak će..."
Obratila se jednom tako, meni,
u kvartovskom dućanćiću mješovite robe,
tzv. komeštibile,
draga žena srednje dobi,
dok je vagala povrće:
"Jeste li i vi čitali "Alkemičara"? 
Evo, ja ga baš sada čitam, 
ovo malo uspijem 
kad prođe jutarnja gužva..."
I pokaže mi otvorenu knjigu, 
naopako okrenutu i raskrečenu, 
da ne izgubi stranicu do koje je stigla, 
naslonjenu desno od kase, 
na papirima kojima omota kruh.
Da, gdje god se zatekla,
 svi su spominjali kako čitaju istu knjigu,
nedajbože da nisi još... 
gledali bi u tebe ka' u čudo!
Ja sam bila čudo.
Evo, poslije puno godina,
rodio se novi trend
među svekolikim pučanstvom.
Postalo je pitanje prestiža
pročitati, makar jednu 
iz erotske trilogije "50 nijansi"!
Najprodavanija knjiga.
Isprevedena na nebrojeno jezika.
Čak i kod nas se kupuje k'o mutava,
gdje se inače knjige baš i ne kupuju.
I u Vijetnamu, u Srbiji, u Albaniji, u Rusiji...
i diljem svijeta.
Okončavši svoje štivo,
posudih i ja u prijateljice trendovsku.
Upravo sam u tijeku.
Zanimalo me da pročitam i ja 
taj 'najpopularniji roman godine',
kako bih shvatila ljude 
koji me okružuju sa svih strana.

Shvatila sam.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails