29. 05. 2020.

Volim te, Rea



Malo prije podne,
nisam bila sigurna hoću li izdržati više
ovaj dan, 
ovaj tjedan.

Očigledno jesam.

Tjedan iza mene
bio je ključan,
kao i mjesec iza mene,
kao i dva mjeseca iza mene.
Zamolila bih ljubazno nebesa
za prelazak na drugi nivo,
sve sam ispunila!

A, vani je baš bio 
normalan sunčani petak,
sve se činilo neopterećujuće,
blješteće,
svjetleće
i sve intenzivno zeleno.

U mojoj glavi je bilo zabilježeno
samo tri sata sna,
nedovoljno da prohodam dan.

Eto, nisam crkla.

Pozdravila sam svoju terasu,
obećala joj vikend,
makar lilo kao iz kabla
i teškom mukom otišla
onamo gdje radim,
gdje ništa nije tiho,
mirisno,
obećavjuće,
relaksirajuće,
nego je oprečno svemu navedenome.

No, svakako je mjesto
čija vrata otvoriš
u određeni sat
i tog trenutka
prestane postojati
vanjski svijet
i tvoj život.
Ali, i problemi.
Potpuno ustukne sve,
pred onim iza vrata
i nakon mjerenja tjelesne temeprature
 pri ulasku.

***

Dok sam negdje 
na pola radnog vremena,
sjela na klupu u parku,
slučajno sam zabacila glavu
na kratki trenutak
i ugledala ovu tek prolistalu krošnju,
koja mi je pružila nadu
da ću izdržati
navedene napore s početka posta.

U toj je krošnji bila 
sadržana snaga
jednaka snazi
i optimizmu
iz tinejđerske serije
dok je ista odgovarala mom uzrastu,
kada je takva krošnja
najavljivala obećavajuće dugo toplo ljeto,
koje traje, traje i traje
i u kome je sve moguće.

Identično sam osjetila danas.
I ovo ljeto će krucijalno promijeniti 
moj život,
to znam.
Obećala sebi!
Čvrsto.


Kada sam natovarena
 sezonskim voćem i povrćem,
u poslijepodnevnim satima 
stigla kući,
četveronoške sam neko vrijeme puzala 
dahćući kao pas,
prije nego sam se mogla uspraviti
i napraviti sebi večeru.

Zelenu večeru.

Sve sam misli isključila,
sve rekapitulacije,
sve iz sadašnjeg života,
ispraznila sam tikvu
i samo bila prisutna 
u obavljanjima nužnih radnji,
otprilike kao lobotomirana.

Prije nego sam pritisnula tipku off,
sjetila sam se jednog sličnog umora...
iz života.

Živjela sam s obitelji
u predivnoj kući
na južnim obroncima brda
u mom gradu,
s pogledom na cijeli široki plavi akvatorij.
U toj kući, opasanoj jednostavnim 
španjolskim zidovima,
unutar kojih se nalazio predivan vrt,
jednog se Božića
okupilo
 ispred,
iza, 
lijevo, 
desno 
od središnjeg velikog kamina, 

ni manje, ni više nego
 DVADESET I PET LJUDI.

Kao domaćica,
premda sva zanosno nasmijana
i u biti, istinski radosna,
u jednom sam trenu osjetila 
umor 
kojemu je prijetilo kolabiranje.

Nonšalantno sam se iskrala,
popela zavojitim drvenim stepenicama
boje mahagonija 
i omeđene bijelim zidovima,
na gornji kat,
gdje su se u jednoj od soba 
igrali gosti dječje dobi.

Mislila sam otići u radnu sobu i biblioteku,
pa samo na nekoliko minuta
udahnuti mir, samoću i tišinu,
no, nisam imala snage
 niti do tamo doći.

Jednostavno sam sjela 
na najgornju stepenicu,
i gornji dio tijela polegla
na brodski pod iste boje.
Buljila sam u enormno visoki strop,
s rukama klonulim negdje niz tijelo, 
onemoćalo, kao da su mi polomljene
i samo disala.

Nikakav žamor 
koji je dopirao odozdo,
prekidan smijehom
i laganom muzikom,
zveckanjem čaša,
nikakva graja iz dječjih soba,
ništa me nije moglo omesti
da nekoliko pišljivih minuta
pokušam ubrzano 
skupiti snagu 
da "dovršim" ovaj
božićni party,
koji pamtim kao zbilja fenomenalan...
ali, brate, crkla sam bila propisno!

Možda sam se i bila onesvijestila
damski kratko,
tko zna...
dok me lijepi škotski ovčar
iste boje kao moja kosa,
nije turnuo njuškom
zabrinut što gazdarica
neprirodno leži
sređena od glave do pete
na vrhu stepeništa
udobnog doma,
prepunog sretnih ljudi.

***

 Bitno je pojesti zelenu večeru,
makar to bila i pizza,
koja umjesto "passata",
ima kućno urađeni pire od graška,

nakon ovakvog dana,
kojim se zaključilo tjedno ludasanje 
koje je pokupilo svu energiju,

pa nakon toplog slapa 
u mojoj ogromnoj kadi,

uvući se u posteljinu
boje sladoleda 
čokolade, maline i vanilije,

napisati ove 'dvije riječi',
sklopiti s jednim "tik" laptop
i pokušati usnuti
iako je prekardašeno sve,
pa i mogućnost lakog uspavljivanja.

Laku noć.



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails