03. 05. 2012.

žele bombon


Omiljeni žele bomboni.
Još od djetinjstva.
Dida Pave kupovao mi ih je 'refužo'.
Iz male papirnate vrećice birala sam ih prstima,
sortirajući boje po želji.
Najdraži su bili narančasti,
za kraj sam ostavljala zelene...
kakva neprikladna boja.!?
Fascinirao me dodir 
oštrih mrvica šećera
u dodiru s usnama,
nakon kojeg bi uslijedio
ugriz u glatki žele,
padala sam u trans.
Rijetko ih dobijem na dar.
Prethodni muž me nekoliko puta iznenadio.
Još davnije netko od roditelja.
Sjetim se želea kada zatrebam slatki zalogaj
kojim se iživim za mnoge druge stvari.
Zvuči surovo, ali taj zagriz
u žilavi
slatki
bombon
proizvede
dobar
učinak
uvijek!
Ako baš nešto nemate posla ovo proljeće,
možda probate napraviti žele bombone
u svojoj kuhinji!?!
Imajte ih u staklenoj bombonijeri
kao ponuđeni slatki trenutak
ili darujte svoje djelo,
uveselit ćete time druge,
a i izazvati divljenje.
U zgodan manji (dublji) lončić uspite hladnu vodu
i sadržaj 1 kesice želatine,
pa fino ostavite da želatina
nabubri cca 10-15 minuta.
Iscijedite 300 ml soka od naranče,
procijedite ga zatim.
Dodajte 280 g šećera,
dobro promiješajte,
pa ulijte sok i šećer u drugi lončić.
Dodajte naribanu koricu one iste naranče 
(pazite da bijeli, donji dio kore koji je gorak - izbjegnete), dodajte 1 vrećicu džemfix-a
dr. Oetkera
i 40 g maslaca.
Miješanje na vatrici dok ne uzavre.
Dodajte želatinu i doooobro promiješajte
da ne dobijete mrske grudice.
Premažite maslacem kalup pravokutnog oblika,
 onda stavite papir za pečenje
pa čak i njega premažite maslom.
Onda ulijte ohlađenu smjesu
(ne do kraja ohlađenu)
u spreman kalup.
Debljina smjese bit će negdje cca 1,5 cm.
Ostavite smjesu da se skroz ohladi
na sobnoj tepmeraturi,
pa je onda lijepo stavite
u hladnjak!
Tek kada vidite da se smjesa 
apsolutno stegnula,
izvadite je iz kalupa.
E, sad ćete je izrezati 
na privlačne kockice.
Svaku tu kockicu uvaljajt ćete u
kristal šećer.
Ovi se slatkiši čuvaju u hladnjaku.
via google images

Broj komentara: 13:

  1. Daniela Kazimir Figlia: Moram da te jednog dana vodim u najstariju bombondžijsku radnju u ulici G.Principa u BGD-u. Imaju i žele, a i stare livene bombone i ratluk i lilihipe, sve na štraftice itd..........

    OdgovoriIzbriši
  2. Uh, to je moja radnja! Jednog dana sigurno!!! Hvala unaprijed:))))))))

    OdgovoriIzbriši
  3. Daniela Kazimir Figlia: Stari, cenjeni zanat, opstaju...... I taj kraj obožavam, nekadašnja Savamala, sada spoj svega i svačega......

    OdgovoriIzbriši
  4. Daniela Kazimir Figlia: Otkinućeš :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj, di me nađe :) Obožavam!
    Radila sam ih svojedobno i sama. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Daniela Kazimir Figlia: Evo, doduše samo tekst: http://www.blic.rs/Vesti/​Beograd/171349/​I-dalje-prave-slatke-poslas​tice-po-starim-receptima

    OdgovoriIzbriši
  7. Vratih se samo da zaliejpim ovo http://​arhiva.glas-javnosti.rs/​arhiva/2004/04/13/srpski/​BG04041202.shtml i onda vidim tvoj komentar....sta reci?

    OdgovoriIzbriši
  8. Daniela Kazimir Figlia: Slatki su.....

    OdgovoriIzbriši
  9. A, Tadeja moja, ja bi sad trenutno crkla koliko mi se jedu!!! Nisam dugo. O-bo-ža-vam ih!!!!!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. O joj kako ih volim,ma malo reći volim,obožavam:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Nely, probaj ih sama napraviti:) Pa,onda gustaj!

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails