07. 05. 2012.

artičoke


Obožavam artičoke.
I njihov izgled
i njihov okus.
Ima nešto egzotično
u njima.
Ako ste se odlučili ove sezone
počastiti ovim
božanstvenim jelom...
učinite to, svakako.

ARTIČOKE S BOBOM I BIŽIMA
(biži=grašak)
Pretpostavimo da imate 10 manjih artičoka.
U zdjelu stavite
4 žlice prezle,
3 češnjaka zavidno sitno nasjeckana,
2 žlice usitnjenog petrusimula olitiga peršina,
od čijeg viška glava ne boli, u ovom jelu.
Artičoke ste do tada već pripremili,
što znači da ste odrezali peteljku,
prstima ih malo raširili
(jedino se starim artičokama režu
preoštri vrhovi!),
pa ste ih pustili da se moče
sat vremena u hladnoj, čistoj vodi,
kako bi sva gorčina izašla van.
Dobro ste istresli baš svaki komad,
da sva voda ode iz njih,
a najbolje je malo ih držati
naopako okrenute
da se ocijede do kraja!
E, sad ih polako svojim palcem širite,
da se stvori prostor među listovima.
Žličicom ubacujete u te prostore
smjesu koju ste pripremili,
dooobro ih nafilujte njome.
U široki lonac stavite 1 1/2 kg biži,
1/2 kg očišćenog boba
i onda u to utisnite napunjene artičoke,
pazeći da stoje okomito.
Svaki artičok, potom
zalijete maslinovim uljem,
dakle, obilato, cca 1 žlica na svakoga,
ne samo par kapi!
Nalijte vode toliko da artičoki budu
pokriveni do ruba (aražo).
Na jaču vatru stavite dok zavrije,
a onda smanjite i kuhajte
jedno sat i po vremena.
Po želji dodati
sol, papar i malko Vegetice.
(ja dodam i krumpir na kockice,
kao baka Franka,
moja mama koja je danas kuhala
ovo jelo, stavi samo bob i biži).
Ako ste se odlučili udati ove godine,
iskoristite artičoke za svoj
vjenčani buket,
dekoraciju na torti
ili kao najneobičniji ukras na svečanom stolu!
images by google

Broj komentara: 12:

  1. Narcisa de Kulis: ovo me jelo podsjeća na moju baku.....uvik mi je to spremala;)))

    OdgovoriIzbriši
  2. I moja! Nastavimo ljupko tradiciju!

    OdgovoriIzbriši
  3. Narcisa de Kulis: nastavljamo...naravno;))))

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja odavno! Bravo mi, šesne unuke!

    OdgovoriIzbriši
  5. Sani Pervan: a meni moja nona...imala ih je uvik u vrtlu...a sad se nesićan kad sam ih zadnji put jela...

    OdgovoriIzbriši
  6. Narcisa de Kulis: stvarno ih nije teško napraviti,a sad je sezona....

    OdgovoriIzbriši
  7. Sani Pervan: a triba se pokrenit to je to...

    OdgovoriIzbriši
  8. Samo ih kupi...i skuvaj! Onda guštaj i imaj nježne slike none...

    OdgovoriIzbriši
  9. Vesna Tantegl: hvala, Rea :*

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala za ovaj recept. Nikada do sada nisam kuhala, a volim ih puno! Pozz
    I.D.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails