09. 09. 2013.

Da li sam se u datom trenutku ipak trebala zarediti?

Na jučerašnjem nedjeljnom ručku,
u mom domu,
pričajući o koncertu na koji sam se spremala istu večer,
a koji se održavao u Samostanu Sv. Klare,
nije se moglo među prisutnima prešutjeti 
jednu moju dvojbu koja datira iz davnije prošlosti...
kad sam u očaju, priupitala sebe 
trebam li se iz svjetovnog života preseliti na mjesto
 gdje posvećena isključivo molitvi,
mogu pronaći možda izgubljeni spokoj,
čiji nedostatak me zamalo tada koštao života.
Druga solucija bio je volonterski rad 
uz milosrdnice, cijepljenje i put pod noge.
Treća je bila sanatorij.
Tada...
Preživjeh i ostadoh u svom životu, 
bez provođenja ijedne nabrojene varijante.
U crkvi Sv. Klare u Splitu nikada nisam bila.
Samo sam od bake slušala priče o redovnicama klarisama,
koje obitavaju iza debelih kamenih zidova
i iza prozora kroz koje se ne može ništa vidjeti.
I dok se polako uživao nedjeljni ručak,
spremljen s ljubavlju,
rasprava je varirala od normalne, 
preko duhovite,
do čak, sasvim blago, neurotične.
Do deserta sam završila razvezenu temu - ja.
Kći me osupnula svojom duhovitom dosjetkom,
kao replika na moj ozbiljan razgovor.
"Da se ti zarediš i odeš tamo,
pa počneš sa svojim pričama 
i na svoj način,
sve klarise bi u doglednom roku otišle 
i poudavale se,
a samostan bi pretvorili u muzej."
Brutalna me duhovitost 
moje Omiljene Male Ženske 
nasmijala, 
ali i kao i uvijek - malko osupnula.
Nakon uzimanja svježeg zraka,
kremastih kolača i kave,
zaboravila sam osobni doživljaj 'šale'
i navečer sam se približila samostanu 
predivnom, bijelom, zaštićenom, s plavim prozorima i
 drvenom gustom ogradom na njima, 
kroz koje se ne može nazrijeti ništa.
Među svijetom sam prepoznala gospođu Floru Turner - Vučetić,
zahvaljujući kojoj je Sir Nicholas Jackson bio tu
i na nedavno restauriranim orguljama Petra Nakića, 
izvorno izrađenim za katedralu Sv. Dujma,
počastio nas svojim umijećem.

SIR NICHOLAS JACKSON održao je brojne koncertne turneje po Europi  i SAD-u. Stalni je član Solista virtuoza  Londonskog  simfonijskog  orkestara. Kao kompozitor, prvi uspjeh postigao je ,,Misom za Sve Svete,“ uključujući nedavno izišli Naxos CD s koralnom glazbom u izvedbi Rodolfus Choir kapele koleđa u Etonu. Komponirao je klavirski končertino “Četiri temperamenta” izveden u Splitu 2009. te tada imenovan kao gost kompozitor “Splitskog udruženja suvremene glazbe”. Za Mali venecijanski glazbeni festival 2011. komponirao je ,,Klavirski trio za rog, čelo i klavir“.  Napisao je i operu ,, The Reluctant Highwayman’  izvedenu u Broomhillu 1995. Sir Nicolas Jackson počasni je doktor Herford koleđa u Oxfordu i počasni patron Koleđa muzičkog udruženja. Slijedeći  putopisnu knjigu svoga  djeda, poznatog viktorijanskog  arhitekta Sir Thomasa  Grahama Jacksona, koji je  među  prvima na engleskom jeziku opisivao Dalmaciju i Korčulu.

Dok sam opčinjena slušala predivnu glazbu,
i hladila se lepezom u toj vreloj večeri,
pogled mi je vrludao od vaze s 'gospinim suzama' 
koje sam nekoć imala u vrtu svoje kuće,
do ograde iznad oltara 
gdje su sjenke klarisa 
nečujno 
promicale...
Osobno, malo bolno je bilo odagnati neke uspomene 
koje su bile zadane vrstom glazbe i ambijentom,
ali... prožetost zvucima orgulja bilo je potpuno,
do zaboravljanja gdje se točno nalazim...
jedna moja dobra večer.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

link within

Related Posts with Thumbnails