Ovo je moj speakers' corner, moje salonske novine, moja radio postaja ili mini TV show, kako god shvatili. Bitno je da ja znam zašto mi služi ;)

26. 10. 2011.

budite zdravi i zadovoljni s juhicom od bundeve


Njam, njam...
Buču (bundevu) operite, ogulite koru, pa je prepolovite, izvadite dosadne sjemenke i narežite na kockice.
Ako vas je manje za stolom, možete je naći u manjim komadima, poluočišćenu već.
Pospite kockice bosiljkom, petrusimulom, solju, zaprašite muškatnim oraščićem ili nemojte, paprom, stavite nekoliko listića kadulje i lovora ako vam se dade, dotaknite mljevenim kimom ako volite... sve po želji,
 i ostavite da malo odstoje.
Zatim ugrijte maslac, pa popržite kockice posute začinima.
Dodajte malo vode i kuhajte nekih 10, 15 minuta.
Propasirajte ili smlavite stapnim mikserom sve.
 Pažljivo miješajući umiješajte 250 dl vrhnja za kuhanje i žlicu brašna,
zatim dodajte propasiranu buču,
posolite po želji,
dodajte mljeveni papar,
dodajte juhu (temeljac povrtni ili mesni). 
Stavite na vatru dok ne provri.
Posebno umutite 2 žumanjka i pomiješajte sa juhom nakon što ste je skinuli sa vatre, ako ni to ne uradite - opet dobro.
Poslužite s kriškama kruha ili polovicama slanog peciva koje ste prethodno umočili u jaja i ispekli na vrućem maslacu.
Svečano kapnite nekoliko kapi bučinog ulja, ako ga imate već doma. 
zašto trebate kupovati bundevu:

* u 100 g ima samo 45 kcal, stoga je poželjna u dijetalnoj prehrani
* visokog je sadržaja balastnih tvari koje dugotrajno daju osjećaj sitosti već i u malim količinama
 * povoljno djeluje na peristaltiku crijeva 
 *opskrbljuje tijelo beta karotenom koji se u organizmu pretvara u vitamin A i služi kao antioksidans, potreban za očuvanje našeg imuniteta
* lako je probavljiva jer sadrži 90% vode
* sadrži selen, važan za normalan rad prostate
* sadrži dosta kalija, fosfora, kalcija i željeza, te znatne količine mangana
* potiče probavu i odstranjuje otrove iz crijeva
* smanjuje razinu masnoće u krvi djelovanjem enzima koji otapaju masnoće
* rasterećuje gušteraču
* u bundevi se također nalaze kalcij, željezo, folati i
vitamin C
* jača zaštitnu ovojnicu živaca, djeluje smirujuće
* osnažuje krvožilni sustav
* potiče rad štitnjače
* jača imunitet
* bundeva ispire tijelo, regulira količinu vode, super pomaže prilikom mršavljenja
* sastojci bundeve imaju i utjecaja na regulaciju žlijezda lojnica, a učinkovito smiruju i upaljenu kožu lica, rješavaju akne i mitesere
* koštice i ulje također se koriste pri liječenju problema mokraćnog mjehura, bubrega i prostate, te se njihovo konzumiranje preporučuje i kod početnih stadija kancerogenih promjena
* sjemenke bundeve imaju deset puta veću hranjivu vrijednost od mesa ploda 
* sjemenke su bogate mnogim vitaminima i mineralima
* sadrže visok postotak bjelančevina, a sve esencijalne aminokiseline zastupljene su u odličnom omjeru.
* također imaju veći postotak željeza od samog ploda.
* bučine sjemenke su u biljnom svijetu, uz laneno sjeme, najbolji izvori esencijalne masne kiseline omega 3
* bučino ulje se stoljećima koristilo i može se pohvaliti bogatstvom esencijalnih masnih kiselina, vitaminima i mineralima. Izvrsno je za salate, naročito za salatu od graha

Broj komentara: 11:

  1. Mmmm, finaaa, sa žlicom, mirisna, volim!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nado, u ovom podneblju se jako rijetko kuha, ali stvarno je savršena!!!

    (usput, danima ne mogu ništa komentirati na drugim blogovima, jer imam problem s vlastitom prijavom, a željela sam komentirati... da znaš)

    OdgovoriIzbriši
  3. Rea,
    savršeno! Volim tvoj blog!
    Vjera

    OdgovoriIzbriši
  4. Narcisa de Kulis: baš se mislim da napravim mada je ova tvoja juha energetska bomba vrhnje, jaja,brašno, maslac....kruh..uhuhu..

    OdgovoriIzbriši
  5. Dijana Ciclone: Ja je volim u kombinaciji juhe sa gljivama, iako je dodajem raznim jelima.

    OdgovoriIzbriši
  6. A propos bombe - i da izbaciš brašno i žumanjke, pa da bud emanje gurmanska, isto je ODLIČNA!

    OdgovoriIzbriši
  7. Goga Selanec Barbieri: je je...jeli mi neki dan...super..

    OdgovoriIzbriši
  8. Marina Lelanovic Troy: Ukrala. Probati cu jedan od ovih dana (uvijek mi je bila zelja napraviti "pumpkin soup" ali nisam imala dobar recept...).

    OdgovoriIzbriši
  9. Drago mi je! Jednostavno je i odlicno! Sama, po ukusima ukucana, dodaj ili oduzmi vrstu ili kolicinu zacinskog bilja, odnosno zacina. Toooliko je dobar da i bez pola toga je mljac! ♥

    OdgovoriIzbriši
  10. Izgleda dobar rfecept. Cesce to objavljuj,izmedju ostalih zanimljivih stvari

    OdgovoriIzbriši

link within

Related Posts with Thumbnails